tiistai 2. elokuuta 2011

Sadonkorjuuta

Pahoittelut, että blogi on ollut pienellä tauolla. Vietin kivan kesäloman ja muutenkin on ollut niin paljon puuhailua, että en ole ehtinyt blogia päivittämään. Ruukkupuutarha voi mainiosti. Siitä huolimatta, että taistelu vihannespunkkia vastaan jatkuu. Pihani on aurinkoisella säällä niin kuuma, että jos kasvit pääsevät vähänkin kuivahtamaan niin punkki populaatio lähtee lisääntymään heti. Toistaiseksi olen saanut ne pidettyä asoissa.
Kuumuuden takia salaatitkin voivat vähän huonosti ruukuissaan. Onneksi olen saanut vielä pientä satoa. Pääasia on laatu, ei määrä. On ollut aivan mahtavaa, kun viime viikot olen saanut kaikki salaattiainekset omasta pihasta. Kurkku voi erittäin hyvin isossa saavissa ja pukkaa koko ajan uutta syötävää. Tomaatit kypsyvät hyvää tahtia ja chiliäkin olen päässyt maistamaan. Tein tomaatista ja chilistä pienen salsan ja olihan se aika tulista.
Olen kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen tämän kesän puutarhakokeiluun. Olen saanut hyvin yrttejä ja muuta syötävää yhden ihmisen tarpeisiin. Jos haluaisi isompaa populaatiota ruokkia voisi vähentää koristekasvien määrää ja pistää vihanneksia niiden tilalle.
Saas nähdä, miten alppikärhö ja villiviini selviytyvät talvesta. Niiden tilalle voisi hyvinkin laittaa parit kurkkuköynnökset. Kurkku on todella hyvä ja runsas näkösuoja. Daaliat alkoivat kukkia viime viikolla, ne on aivan mahtavia. Samoin värinokkoset ovat tosi hienon värisiä... Pihalla kukoistaa vaikka mikä. Pitää käydä räpsimässä kuvia puutarhasta kukoistuksessaan. Tähän väliin laitan vain kuvan pihan sadosta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti